Eğitim Expresi

yeni öğretmenlere kolaylık sağlamak, staj hakkında bilgi, eğlence, okul öncesi eğitim, ilk öğretim, ortaöğretim, üniversite, eğitim alanındaki yenilikler, eğitim hakkında herşey,
 
AnasayfaTakvimSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

 

2 yaş gelişim süreçleri

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Yazar Mesaj
CelestiaL" target="_parent">
CelestiaL
Admine
Admine
avatar

Kadın
Yaş : 30 Kayıt tarihi : 14/10/08 Mesaj Sayısı : 159 Nerden : İş/Hobiler : Lakap :

MesajKonu: 2 yaş gelişim süreçleri   Perş. Kas. 27, 2008 8:27 pm

MOTOR GELİŞİMİ



¨ Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,

¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,

¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,

¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,

¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,

¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,

¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,

¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,

¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,

¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir,

¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,

¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,

¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,

¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,

¨ Sayfaları tek tek çevirebilir,



ALGISAL GELİŞİMİ



¨ Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,

¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,

¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,

¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,

¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,

¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,

¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,

¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,

¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir,

¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,

¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,

¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,

¨ İsmini tümüyle bilir,

¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,

¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir,






DİL GELİŞİMİ



¨ Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,

¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,

¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,

¨ Durmaksızın konuşurlar,

¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,

¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,

¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,

¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir,






SOSYAL GELİŞİMİ



¨ ¨ ¨ Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,

¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,

¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,

¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,

¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,

¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,

¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,

¨ Sahip olduğu şeyleri korur,

¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,

¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,

¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,

¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,

¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar,





BİLİŞSEL GELİŞİMİ



¨ Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,

¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,

¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),



mehmetballi.com


_________________


******************************************




Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör

2 yaş gelişim süreçleri

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Eğitim Expresi :: *******A N N E____V E___B A B A L A R******** :: ~~İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİ~~(1-3 Yaş)~~ -